Derin Damar Pıhtı Hastalığı

Bacak toplardamarlarında pıhtı oluşması ve bu pıhtının akciğere atması neredeyse en sık hayat kaybı sebeplerinden birisidir. Bacak toplardamar pıhtılarının ameliyatsız kesme dikme ve anestezi gerektirmeden anjiyo makinası altında ağrısız sancısız eritmek, Saygın Klinik damar teknoloji merkezinde mümkün.
Hastalarımız bu işlemde genellikle bacakta ani şiddetli şişme, morarma, ağrı şikayetleriyle başvurur, 15 dakikalık bir renkli doppler ultrasonografi tetkikiyle, hastalığın tanısını doğrulandıktan sonra robotik anjiyo ünitesinde hastamız yüzüstü uyanık bir şekilde yatarken, genellikle diz arkasından ultrason eşliğinde pıhtı dolu olan toplardamarın içine saç teli gibi bir robotik tel yerleştirilir.
Daha sonra bir yandan hastamızla konuşup işlemin gidişatı ile ilgili bilgi verirken, diğer taraftan dizden itibaren uyluk, kasık ve karın içi ana toplardamarlarındaki pıhtılar ileri robotik pıhtı eritme cihazıyla, ‘’tPA’’ isimli bir pıhtı eritici ilaç da işlem esnasında damara verilmek suretiyle bacak pıhtıları tamamen vücudun dışına alınır. Bu işlem esnasında hastalarımız ağrı, acı hissetmez, uygulama 1 saat sürer ve işlemden 1 gün sonra taburcu olurlar.

KALP DAMAR & VARİS MERKEZİ

7/24 ACİL DURUM NUMARASI

Günün hangi saati olursa olsun yaşanacak herhangi bir acil durumda bizlere ulaşın. Sizlere gerek ambulans gerekse müdahale noktasında 7/24 hizmet verelim.

Turuncu Grafik