Bacaklarda Kılcal Damar Hastalığı neden olur ? Neden tekrarlar ?

Kasım 19, 2020
varis-tedavisi-fiyatlari-1200x798.jpg

Bacaklarda Kılcal Damar Hastalığı neden olur ? Neden tekrarlar ?

Bacaklarda kılcal  damar  genişlemesi  ve örümcek damarların  en  sık nedeni iç  varis  hastalığıdır. Birçok kadın hastamızda  görülen bu  durum,  doğum, kadın cinsiyet, ayakta çalışma, ırsi yatkınlık ve pasif hayat  gibi  durumlarda  çok daha  yaygın  görülür. Özellikle  bacaklarda  renkli  doppler ultrason ile incelediğimiz  damarlarda ,  ana  sistem dallarında  ciddi bir kaçak olmamamasına rağmen  yaygın kılcal örümcek  varislerle karşılaşıyoruz. Bu  durumlarda  dikkatli ölçüm yapıldığında  özellikle  merkezi  ana  bacak toplardamarlarında geri kaçaklara rastlıyoruz.  Bu  toplardamarlarda  kirli kan normalde sadece  yukarıya  kalbe  doğru  akması gerekirken,  yaygın kılcal  varisleri olan hastalarımızda  bu  damarlarda  kanın  hafif  derecede de olsa ayağa  doğru geri kaçak yaptığını  gözlemliyoruz. Bu geri kaçak yapan  kan da,  toplardamarlarda  aynı  bir  sönük  balonun hava ile  doldukça  basıncının  artması  gibi ,  damarlarda  basıncı artırıyor ve  bu da  bacaklarda  yaygın kılcal  mor ve pembe  damarlar olarak kendisini  gösteriyor.

KALP DAMAR & VARİS MERKEZİ

7/24 ACİL DURUM NUMARASI

Günün hangi saati olursa olsun yaşanacak herhangi bir acil durumda bizlere ulaşın. Sizlere gerek ambulans gerekse müdahale noktasında 7/24 hizmet verelim.

Turuncu Grafik