Kılcal Damarların kesin tedavisi var mıdır?

Kasım 19, 2020 0
kilcal-varis-tedavisi-sisli-dr-mustafa-saygin.jpg

Kılcal Damarların kesin tedavisi var mıdır?

Kılcal  varis  hastalığında  öncelikle,  işlemi ve tedaviyi yapacak olan  doktorun kendisi, dikkatli bir şekilde  hasta ayaktayken  renkli doppler ultrason ile yaparak  hastalığın  sebebini  anlamalıdır. İç varis, hormonal dengesizlik,  yüzeyel damar  varisleri  veya  delici  toplardamar  varisleri  gibi  birçok  sebep olabilir  kılcal damar hastalığında. Kılcal  veya  örümcek damar  tedavisinde  en önemli  basamak,  altta yatan sebebin doğru tespit edilmesi ve tedavisidir. Bu  basamaktan  sonra,  kılcal  damarları yumurtlayan – çoğaltan  ana  hastalık ortadan kalkınca,  her  zaman için  en  etkili  tedavi  köpük tedavisidir. Köpük tedavisinde , kılcal damarların içine  saç’tan daha ince  bir iğne ucu kullanılarak,  enjektörde köpürtülmüş özel  bir  damar tıkayıcı ilaç  verilir. Bu işlem  ağrısız  ve  acısız  bir işlemdir. Bu tedavinin  sonunda,  artık  sadece çok çok ince ve içine  ilaç  verilemeyecek kadar ince ve pembe olanlara da  Nd-YAG  1064 lazer ile  veya  1000 nm  Diyod  lazerlerle  atış yapılır. Burada  en önemli nokta, kılcal  damarlar  uygulama  anında  silgi ile  silinmiş  gibi  yok olmayabilir. Çoğu tedavinin  tam  etkisi 4 ila  8 hafta içinde  tam ortaya çıkar.