Kılcal Varis Tedavisi

Varis hastalığının, onlarca farklı çeşidinden bir kolunu ‘’Kılcal Varis’’ ve türevleri oluşturmaktadır. Kılcal varis genellikle bacağın merkezi ana toplardamarlarında, hafif dereceli iç varis dediğimiz hastalık formu nedeniyle ortaya çıkar. Kan akımı yavaşlaması sonucu bacak toplardamarlarında basınç artar. Bu artış bacakta, deri altı, kirli kan kaçağına sebep olur. Bacağın merkezinden gelen bu ince toplardamarların kanı geri kaçırması demek kirli kanın deri altına doğru yönlenerek pembe, mor ve bazen de yeşil renkli yaygın örümcek damarların oluşmasıyla sonuçlanır.

Hastalarımızda öncelikle tıbbi tedavi başlanmak suretiyle, damar renkli doppler ultrason analizi yaparak geri kaçağın şiddeti, seviyeleri, ve bacak toplardamarlarının eni, boyu, çapı ve kan akımı yönü ölçümü çok önemlidir ve tedavinin ilk basamağıdır. Ultrasona ek olarak, Saygın Klinik’de İnfarared ışık taramasıyla da deri altı varislerin haritalaması yapılmaktadır. Böylece örümcek damarları oluşturan ‘’Sürekli kılcal damar yumurtlayan’’ kaçak noktaları köpük sikleroterapi, diod lazer, Nd-yag 1064 Nm Radyo frekans (Surgitron) gibi kombine yöntemlerle tedavi uygulamaları Saygın Klinik’de yapılmaktadır.

Kılcal varis hastalığında, öncelikle işlemi ve tedaviyi yapacak olan doktorun kendisi, dikkatli bir şekilde hasta ayaktayken renkli doppler ultrason yaparak hastalığın sebebini anlamalıdır. Kılcal damar hastalığında: iç varis, hormonel dengesizlik, yüzeysel damar varisleri veya delici toplardamar varisleri gibi birçok sebep olabilir. Kılcal veya örümcek damar tedavisinde en önemli basamak, altta yatan sebebin doğru tespit edilmesi ve tedavisidir. Bu basamaktan sonra, kılcal damarları yumurtlayan – çoğaltan ana hastalık ortadan kalkınca, her zaman için en etkili tedavi köpük tedavisidir. Köpük tedavisinde, kılcal damarların içine saçtan daha ince bir iğne ucu kullanılarak, enjektörde köpürtülmüş özel bir damar tıkayıcı ilaç verilir. Bu işlem ağrısız ve acısız bir işlemdir. Bu tedavinin sonunda, artık sadece çok çok ince ve içine ilaç verilemeyecek kadar ince ve pembe olanlara da Nd-YAG 1064 lazer ile veya 1000 nm Diod lazerlerle atış yapılır. Burada en önemli nokta, kılcal damarlar uygulama anında silgi ile silinmiş gibi yok olmayabilir. Çoğu tedavinin tam etkisi 4 ila 8 hafta içinde tam ortaya çıkar.